Wat is de betekenis van graffiti tag "DEFS"?

Heel Nederland staat er mee ondergekalkt, maar ik kan de betekenis nergens vinden. Wie oh wie?

Picture for question
een week geleden
1.8K
Amadea
een week geleden
Eerder was er een soortgelijke vraag. Kijk eens hier:
- https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/samenleving/vraag/712779/betekent-graffiti-tag-fofs/
MarcusB
een week geleden
Zie hier een citaat uit het enige antwoord: "Ook de naam DEFS komt daarin voor, maar heb niet kunnen ontdekken waar dat voor staat..
AnnBoo8146
een week geleden
"Defs" lijkt de naam te zijn van een grafiti-artiest. Als dat inderdaad zo is, hoeft het geen betekenis te hebben, anders dan de "handtekening" van de kunstenaar.
MarcusB
een week geleden
Is geen artiest.. heeft weldegelijk een betekenis. Afkorting van...
Pieterke
een week geleden
@MarcusB: Er is wel delijk een grafiti-artiest die zich zo noemt in Gelderland. Dat stond in De Gelderlander enkele jaren geleden maar ik kan de link niet delen. Hij heeft zich mogelijk de afkoring als naam oegeëigend.
Pieterke
een week geleden
delijk =degelijk
Pieterke
een week geleden
Nu dus wel: https://lokaalgelderland.nl/artikel/7570/defs-is-opnieuw-druk-met-historische-binnenstad-onderkladden
MarcusB
een week geleden
Dat artikel ken ik... maar Defs is een internationale code die ergens voor staat.. defs kom je in heel Europa tegen en is dus niet van een armhemmer alleen
tinus1969
een week geleden
@Marcus. En wat betekent het dan?
MarcusB
een week geleden
Dat is mijn vraag aan het www
KleinDuimpje
een week geleden
Las ergens:
Daily Escape From Society
MarcusB
een week geleden
@kleinduimpje klinkt niet gek, maar een Google zoekopdracht met deze woorden geven helaas geen bevestiging.
KleinDuimpje
een week geleden
Las het op YouTube.
Iemand gaf dit als antwoord...
En is idd een crew.....

Antwoorden (1)

Graffiti is een wereld apart. Eigenlijk een manier van leven.
Defs (een crew) behoort tot de underground.
Defs was here. Dus ook buiten Nederland kom je hun graffiti tegen.
Grenzen opzoeken. Een trein volspuiten. Uit handen blijven van politie.

Het meest duidelijke antwoord van de betekenis van Defs vind ik in onderstaande link, en is inderdaad:
Daily Escape From Society.
Ook op YouTube vind ik vaker dit antwoord.

Ik denk niet dat je het even kunt opzoeken op het net.
Het is en blijft underground.
Wie, wat, waar vind je niet zomaar.

De foto is van YouTube
een week geleden